5 nějčastějších otázek při tvorbě na sociálních sítích

5 nějčastějších otázek při tvorbě na sociálních sítích

Když začínáš na sociálních sítích, máš určitě spoustu otázek. Tady jsou ty nejčastější a odpovědi na ně.

Kdy je nejlepší čas pro publikování na sociálních sítích?

Tohle téma je tady od něpaměti. Často se doporučuje publikovat večer, kdy je na sociálních sítích nejvíce lidí. Kdy přesně to je, zjistíš v přehledech u své facebookové stránky.

Na druhou stranu večer je pak potřeba dostat k lidem mnohem více obsahu. Navíc už dávno na Facebooku neplatí, že obsah se zobrazí všem ve chvíli, kdy ho vypublikuješ, ale o tom právě sociální síť podle různých faktorů, jako je například počet interakcí.

K zamyšlení je proto možnost publikovat o něco dříve během dne, aby měl příspěvek čas získat interakce a potřebný engagement, aby ho sociální síť zobrazila více lidem.

Pokud tě zajímají data, tak se podívej na článek z webu Sotrender.com, kde analyzovali pro tento účel více než 10 000 facebookových stránek. Jde sice o starší analýzu, ale informace se ti určitě budou hodit.

Kolik příspěvků mám publikovat?

Otázkou spíše je, kolik dokážeš udělat kvalitních příspěvků. Kvalita musí oslovit a bavit tvoji cílovou skupinu. Dělat více než jeden kvalitní foto nebo video příspěvek za den je už pořádna práce. Začni tedy třeba se třemi příspěvky za týden a když budeš mít super výsledky. Když jsi firma a potřebuješ být vidět každý den, zajisti, aby kvalita tvých výstupů byla na 100 procent.

Na které síti mám publikovat?

V Česku mají nad milion uživatelů jenom Facebook, Instagram a Youtube. Pokud umíš kvalitní videa, hlavní kanál pro tebe bude Youtube, ale nezapomínej upravit verze videa i pro Instagram a Facebook.

Pokud cílíš na specifickou skupinu uživatelů, udělej si průzkum, kde nejčastěji hledají nový obsah. Jako firma možná zjistíš, že nejlepší kanál je LinkedIn.

Můžu mazat sprosté komentáře?

Komentáře pod příspěvky mazej jen v nejnutnějších případech. I tehdy ale nejdříve příspěvek nahlas sociální síti, skryj nebo uživatele zablokuj. Pokud budeš mazat běžné příspěvky nespokojených uživatelů, situace se rychle otočí proti tobě. Pokud nesneseš kritiku, radši na sociální sítě vůbec nechoď 😉

Dají se koupit fanoušci?

Dají. Hlavně na Instagramu se z toho stává trochu móda „pozvat si“ pár nových fanoušků z jihovýchodní Asie. Z hlediska výsledků už to ale tak veselé není. Každá značka, která vážně uvažuje o spolupráci, si udělá jednoduchou analýzu a zjistí, jestli má tvůj profil skutečnou hodnotu nebo ne. Jak zvýšit zásah a získat fanoušky, kteří ti vydělají, najdeš v tištěné verzi Buď hvězda.

Máš další otázky? Napiš je do komentářů 🙂

tomas-jindrisek.jpg

Jan Procháček není teoretik, který si čte o trendech. Je vidět, že to je člověk z praxe, a právě to, spolu s přehlednou formu, počítám mezi největší klady knihy. V tuto chvíli není pravděpodobně na trhu žádná komplexnější praktická příručka.

Tomáš Jindříšek, Managing Partner Dark Side, Předseda představenstva ADMEZ
ati-ikona.jpg

V deseti kapitolách je tady popsán proces tvorby. Ne jednoho videa, ale vaší značky, prostě abyste nad tím, co děláte, víc přemýšleli a aby to mohlo přinést výsledky.

johnny-valda.jpg

Upřímně jsem si myslel, že vím všechno ale není tomu tak ? takže od nového roku si vezmu nějaké rady k srdci a rozjedem ten kolotoč od začátku a pořádně…

43691975_10213291647348342_4894939412246298624_o.jpg

Kniha Buď hvězda od autora Jana Procháčka splnila mé očekávání. Nejvíc si na knize cením toho, že dává komplexní strategický plán, co a jak dělat, včetně tematických příloh. Knihu chápu jako zákon, kdy přílohy v knize jsou prováděcí předpisy. Každý čtenář si v knize najde to své, co aktuálně potřebuje řešit. Při plánování marketingových aktivit na rok 2019 jistě budu čerpat i z této knihy.

Vítejte! Nechte nám svůj e-mail a nepřijdete o nové příběhy, návody, akce a případové studie.
Vaše údaje nesdílíme třetím stranám. Registrací souhlasíte se zpracováním osobních údajů a se zasíláním informací dle Zásad ochrany osobních údajů, které mohou být reklamní povahy.